Ford GT40
Údaje o voze
-
nejvyšší rychlost - 264Km/h
-
zrychlení 0-100 - 5,5s
-
motor - vidlicový osmiválec
-
zdvihový objem - 4735cm3
-
převodovka - čtyřstupňová ručně řazená
-
nejvyšší výkon - 229Kw
-
hmotnost - 1000Kg
-
Spotřeba - 19L/100Km
Herní údaje
-
úroveň - 3
-
třída - exotic
-
cena - 200 000
V roce 1963 se Ford pokusil koupit italského výrobce Ferrari.Jeho snaha vyšla naprázdno a výsledkem byla skutečná válka na závodních tratích.Ford navázal spolupráci s Lolou jejíž typ Lola GT se stal základem prototypu Ford GT.V roce 1964 Ford představil typ GT 40.Číslo 40 vyjadřovalo celkovou výšku vozu v palcích (1016mm).Vozy nebyly přílišúspěšné,nedokončily žádný závod.Finančně náročný vývojový program však pokračoval dále pod taktovkou Carrolla Schelbyho. V roce 1965 Ford zahájil výrobu silniční verze GT40 pro účely homologace a téhož roku GT40 poprvé zvítězil v závodě. V roce 1966 tři vozy GT40,poháněné velkýmy motory 427ci (7litrů) dojely na 1.,2. a 3 místě v Le mans. Ford tak dosáhl svého cíle a porazil Ferryri. Pozděj se do vozů montovaly pouze menší motory 287ci (4,7litru),které však byly rovněž úspěšné. Vůz měl velmi tuhý ocelový prostorový rám a samostatné pomocné rámy motoru a převodovky. V širokých prazích byly palivové nádrže.