Psal se rok 2003 a svět ovládla tuningová mánie díky filmu Rychle a zběsile. Naše dlouholetá kamarádka NFS nezůstala pozadu a světlo světa spatřil díl s názvem Underground. Dočkali jsme se nelegálních závodů ve městě v upravovatelných nablýskaných miláčcích. Následoval druhý díl, který přinesl ještě větší možnosti v tuningu aut a dokonce otevřený svět, který tolik fanouškům chyběl. Most Wanted byl další v pořadí, vývojáři se „vrátili ke kořenům“ a hlavní náplní byly schůzky s ochránci zákona. Carbon skombinoval předchozí díly a nabídl asi nejlepší zážitek, bohužel krátká hrací doba a nepřílišný důraz k příběhu (jako v předchozích případech) způsobilo rychlé zapadnutí titulu. EA si řekli, že takhle to dál nejde a přišel ještě vcelku čerstvý ProStreet, legální závodění, bohužel nemastné neslané a většina fanoušků opět plakala a hru odkládali ještě nedohranou. Poprvé po dlouhé době 5 let to vypadá na lepší časy a já se vám pokusím říci proč.
Naprosto největší změnou je hodně velké soustředění na příběh. Tedy již žádné vyhrávání desítek závodů proto, abyste porazili hlavního záporňáka, který byl vzteklý, že jste nejlepší (Underground 2), nebo vám na začátku zlikvidoval auto, aby vyhrál (Most Wanted) a nebo vás podvedl při velkém závodě (Carbon). Kdepak, nic takového. Tentokrát budete policista v utajení, který se snaží proniknout do nebezpečného gangu a zlikvidovat ho (něco jako Sam Fisher za volantem). Budete si tedy muset získat důvěru, plnit mise a dostat se až k vedení. Čekají vás doručovací mise, krádeže policejních aut pro vlastní účely a další. O velkém soustředění na příběh mluví najmutí hoolywoodští herci jako Christian Milian, Liana Mendoza a Maggie Q.
Dobrý nápad byla také stránka WhichRoadToTake.com, kdy se zezačátku spekulovalo o tom, že natočené scény jsou pouze jakousi upoutávkou k filmu Need for Speed. Omyl! Jednalo se opravdu o hru, a pokud se chcete přesvědčit, že to myslí s příběhem opravdu vážně, neváhejte uvedenou stránku navštívit.
Dohrání hlavní kariéry by mělo trvat 20-25 hodin, ale pokud k tomu připočtete veškeré postranní mise, tak by se to mělo ještě o dost protáhnout.
Technologicky se jedná o novou, ale prakticky starou hru. Grafická stránka hry připomíná svým laděním do žluté Most Wanted, ale detailností modelů a prostředí ProStreet. Hra se bohužel opět nedočká střídání dne a noci. Bude zasazena do ranních hodin, při východu slunce a tak to zůstane po celou hru, EA to nazývají „magic hour“.
Co se systému řízení týče, dle posledních ohlasů se hra posunula řízením vozidel o něco více k arkádě než poslední díl. Proč? Vývojáři se soustředí především na zábavu a navíc za to může věcička nazvaná „Heroic Driving“. V praxi to znamená to, že hráč bude schopen udělat různé triky, obraty a fígle jemu známé z různých filmů – to znamená rychlé otočky o 180°, vybírání prudkých zatáček a jízda po dvou kolech. K realitě to má nepochybně daleko, na druhou stranu to zní a vypadá zatím velice dobře. Za zmínku také stojí, že podle posledních ohlasů je heroich driving velice jednoduchý na ovládání - viz video pod tímto odstavcem.
U ostatních věcí se zcela jistě ví, že zůstane nitro a zpomalování času a „pursuit breakery“, známé především z Most Wanted. A proč zde budou? Samozřejmě kvůli přítomnosti policie, která zde nebude chybět a vypadá to, že je chytřejší než kdykoli předtím, proto se vám určitě možnost shození objektů na pronásledující dotěrné policisty bude určitě hodit.
Další novinkou je systém "Schopnosti řidiče". Pamatujete si na doby, kdy jste si auta mohli pořídit až v určité části hry? S tím je konec, nová auta si totiž budete moc pořídit pouze, pokud budete používat heroic driving, budete se úspěšně vyhýbat vězení a nezapomenete ani na vedlejší, nepovinné mise. Teprve pak se dočkáte odemknutí nového vozidla. Navíc dle vaší úspěšnosti budete vylepšovat tyto položky:
Motor
Převodovka
Nitro
Přeplňování
Pérování
Brzdy
Pneumatiky
Prémie
Sleva na díly
Bonus v zóně
Samostatnou kapitolou je město, které se jmenuje Tri-City. Je rozděleno na 3 čtvrtě, dočkáte se jak přístavu tak fabrik a rodinných domů. Město je charakteristické tím, že je protkáno obrovskou dálnicí a téměř 80 mílích silnic! Viz video pod tímto odstavcem.
Co se týče aut samotných, tak nebudou chybět klasiky jako Mitsubishi Lancer Evolution X, Porsche 911, Nissan GT-R, Lamborghini Murcielago, Ford Mustang, Audi TT a další. Kompletní výpis si samozřejmě můžete prohlédnout na mých fanstránkách a měli bysme se dočkat čísla okolo 55. Autíčka si budete moci vylepšit a to jak vizuálně tak výkonově. Bohužel tuning zůstal trochu ošizen i v UnderCover - je tu více soustředění na balíčky než na detailní tuning a Autosculpt je přítomen méně než předtím. Neonům apod. vylepšením z Underground rozhodně také odzvonilo. Také lakování je vylepšeno tak, aby se dalo použít ještě více odstínů než kdy předtím a aby to zvládl i naprostý laik. Poškození aut přítomno bude, tentokrát ale nebude mít vliv na výkon auta jako v PS, a to díky koncentraci na arkádu a nikoli na simulaci. Po každém závodě se auto automaticky opraví.
Poslední věc, kterou bych mohl zmínit, jsou herní módy. Celkem by mělo být asi 8 single a 3 online. Zatím je znám Highway Battle mode – jde o závod v hustém provozu s oponentem, kterého musíte předjet o 300 metrů, což připomíná Outrun z Underground 2. Tento mód určitě slibuje spoustu adrenalinu. Dále jsou módy, kdy máte za úkol ujet policii, způsobit určitou škodu městu, něco někam dovézt atd. Samozřejmostí také je sprint, okruh a checkpoint. Z on-line módů je znám Cops and Robbers, kdy hráči budou rozděleni po 4 hráčích do dvou skupin, kdy jedna má za úkol peníze hrát (policisté) a druhá peníze získat a odjet s nimi do určeného bodu (což jsou samozřejmě zloději). Díky tomuto modu se vrací oblíbená možnost hrát za policisty.
Doufám, že jsem vás přesvědčil o tom, že na UnderCover se nevyplatí pohlížet jen jako na další tuctový díl. Hra vychází 21. listopadu na Xbox 360 a další platformy. Dema se nedočkáme (tvůrci tvrdí, že se chtějí soustředit raději na plnou hru).