Rozbor Pre-Alfa verze
>> David Hořínek - 11.06.2007

 Na NFS Planet jsem objevil článek, kde redaktor popisuje hru, kterou měl možnost vidět na vlastní oči! Ihned jsem se pustil do překladu.
Pokud budete chtít tento překlad uveřejnit, napiště mi na e-mail.
 
Omlouvám se za malé chyby v překladu.
 
Exkluzivně jsme se mohli podívat na Need for Speed: ProStreet, další díl v NFS sérii!
 
Need for Speed: ProStreet je nový titul ze série a tak EA pozvala některé majitele fanstránek do EA Black Box, kteří vyvýjí hru, do Vancouveru v Kanadě. Tam jsme se mohli poprvé podívat na hru a také si zahrát pre-alfa verzi.
Jak jsem mohl vidět, Need for Speed: ProStreet je něco jiného než ostatní NFS které znáte. Jestli si myslíte, že toto je pouze add-on na kterýkoli předchozí díl - mýlíte se. NFS ProStreet je jiný - totálně jiný způsob řízení, nové modely a možnosti. S tímto titulem EA chtějí zařadit street závodění o level výš.
Nejdůležitější změnou je to, že celá hra se přesouvá do uzavřených tratí, takže konec otevřeného světa. EA provedlo spoustu průzkumů a toto je to, kam směřuje závodění v reálu, agresivní street závodění s téměř žádnými pravidly, závodění na uzavřených silnicích bez policie nebo provozu. Tato hra je ve vývoji již skoro 2 roky a jsou zdě nějaké zaznamenatelné změny. Zhruba - hlavní novinkou je poškození, fyzika a kouř. Všechny tři věci jsou velice propracované, ale k tomu se dostanu později.
 
Poškození:
Úlohou policie a provozu v dřívějších NFS bylo zněpříjemnit vám život v cestě za prvním místem v závodě, ale to teď přebírá poškození. Celá hra je o bouračkách, budete muset dávat pozor, abyste svoji káru nepoškodili, protože opravy jsou velmi drahé a někdy je nebudete ani moci použít. (Nepřipomíná vám to FlatOut? - pozn. Dave)
Tentokrát poškození není jen o škrábancích a odrazech, tentokrát budete moci zdemolovat celé auto, takže ani nemusíte být schopní závod dokončit. Díval jsem se na to v akci, a model poškození vypadá opravdu úžasně.. Mnohem více realistický, než jsem kdykoli předtím viděl! Nárazníky a pneumatiky můžou odpadnout, okna se tříští, střechy odlétávají pryč.. a škrábance a poškození karoserie záleží na materiálu (železo, sklo, plast nebo karbon). Všechna poškození se počítají za letu, takže to vždy nevypadá stejně. Záleží to na tom, jak rychle trefíte zeď, auta budou poškozována dle mnoha parametrů. A ta nejlepší věc je, že poškození ovlivňuje chování auta. Čím více poškodíte vaše auto, tím pomalejší budete. Jestli poškodíte auto příliš, závod pro vás končí.
Když už opravy stojí některé peníze, možná budete chtít většinu z nich naložit raději do oprav uvnitř (motor apod), než venkovní poškození karoserie. Je to stále street závodění, jen to teď vypadá víc "cool", když nemáš nablízkanou novou káru bez škrábanců, ale všichni uvidí, že jsi s ní už závodil. Uvidíme jak to všechno bude pracovat, až se vývoj odpíchne dál.
 
Lokace:
Tratě v ProStreet jsou vymodelovány podle reálných lokací. EA provedlo velké hledání, vyfotilo spoustu fotek, aby tratě vypadali tak realisticky, jak to jen bude možné. Jako hráč budete cestovat po celém světě aby jste si mohl zazávodit na všech možných místech. Každý závod je pořádán jinou organizací, takže to vždy bude jiný styl. Bude vždy hrát jiný styl muziky, který bude záležet na tom, na jakém závodě budete, ale o tom napíšu více později.
 
Herní módy:
Ve hře jsou 4 herní módy - URL (Grip), Drift, Drag, SpeedChallenge. Pro každý mód budete mít vlastní káry, která budou perfektně vybalancované každá pro svůj styl. EA neřeklo moc o módech ve hře, ale zhruba - URL bude okruh, kde bude určitý počet kol. Drift mód bude jiný než v NFS: Carbon, protože zde bude jiná fyzika. Pro rozšíření přístupu ostatním, EA zabudovali do hry asisenta, který vám pomůže ovládat auto a vydržet na trati. Ale pokud všechny pomocníky vypnete, bude to pro mnohem více hard-core hráče a hra bude více jako simulace - více reálná. Drag mód se vrací, ale nejsou tu zatím žádné informace, co bude jiné. Nový mód se jmenuje Speed Challenge, která je hlavně velmi dlouhá trať, kde můžete vymáčknout z auta maximum. V nejvyšších rychlostech budete závodit dolů, rovnou silnicí se skoro žádnými zatáčkami. Ale jakmile zkusíte zatočit, budete muset dávat velký pozor, aby jste nezkončili mimo silnici, protože velké rychlosti můžou být nebezpečné..
 
Řízení:
Mohl jsem zkusit Nissan 350Z na Infineon Raceway a musím říct (potom, co jsem opravdu tuhle jízdu podělal), že to byla opravdu legrace.Můžete jezdit s asistenty zapnutými, nebo vypnutými. Mám rád simulace, takže když  jsem vypnul všechny asistenty, auto nebylo lehké uřídit, je to více realistické, díky nové fyzice. Nepřipadáte si jakože řídíte tank, jako v minulých dílech. Tentokrát můžete jezdit tím způsobem, jakým chcete. Jestliže máte radši arkády, zapnete asistenty a ježdění je lehčí, jako v minulých dílech. ProStreet stále stojí mezi simulací a arkádou, a tak to je, jak to má bý. Velký efekt na jízdu budou mít úpravy, ale k tomu se dostanu později.
 
Auta:
Je to typické pro NFS, že hra obsahuje licencovaná auta, a tak je to i tentokrát. Bude zde více aut, než v kterémkoli jiném dílu. Bohužel, nemůže ještě o carlistu mluvit, ale budou zde auta okolo 26 značek. Z těchto aut, bude 8 supersportů, které půjdou vytunit na maximum. Jestliže nemáte rádi supersporty, můžete si vzít auto nižší třídy a vytunit ho, takže můžete soutěžit s lepšími auty. Nakonec, všechno je o vašem ježdění a kombinací tuningu, které do auta vložíte.
 
Úpravy:
Tuningu či úprav se týká velká část ProStreet. Máme zde Autosculpt, jaký známe z Carbon, ale tentokrát je detailnější a můžete upravit skoro každou část auta. A nejlepší věc je ta, že vizuální tuning auta, ovlivní výkon! Takže budete muset přemýšlet, jak si auto upravit, protože díky novému enginu, každá úprava ovlivní výkon. Už to není jen o vzhledu. Kvůli tomuto EA vložili do hry vzdušný tunel, kde můžete vyzkoušet, jak na tom je aerodynamika. Je to opravdu cool vychytávka. Samozřejmě je zde i výkonový tuning. Jako Autosculpt, je více propracovaný než kdykoli předtím. Pro lepší přístup širší fanouškovské základny EA připravili arkádové balíčky, kde lidé mohou vytunit auto pouze vybráním připraveného balíčku. Jestli chcete jít ale ještě dál, je tu spoustu možností. Můžete změnit skoro vše, části motoru, brzdy, pneumatiky.. je zde přes 90 samostatných slotů pro tuning a přes 30 proměných. Můžete si auto vylepšit přesně tak, jak budete potřebovat.Můžete zabudovat spoustu součástek a kazdá ovlivní výkon auta jinak. Můžete otestovat vaše auto na dynu, a dostanete různé grafy (jako v Underground 2), takže můžete najít nejlepší kombinace součástek. Když je tu tolik úprav, EA zařadilo novinku nazvanou "blue prints". Nemusíte vkládat do auta součástky ihned;můžete si uložit kombinace tuningu jako blue print. Takže můžete vztvořit ideální kombinaci součástek, a pouze pokud blue print použijete na auto, budou zabudovány.
 
Grafika:
Hrál jsem pouze na pre-alfa verzi, takže nemůžu říct o grafice moc, ale vím, že bude velice detailní. Auta jsou vytvořena, aby vypadali fotorealisticky, ne jako v Carbonu. Každé auto má okolo 15.000-20.000 polygonů, a vypadá opravdu dobře. Světla se odráží jak má, záleží to na materiálu, jak jste viděli v traileru) a model poškození je velice detailní také. Modely aut jsou opravdové lahůdky pro fanoušky závodění. Velkou grafickou novinkou ve hře je kouř! Skoro ve všech závodních hrách, kouř, který vydávají pneumatiky vypadá velice primitivně nebo to jsou jen 2D textury. Jak jsem viděl, kouř vypadá ve hře zatraceně dobře. Hlavně při driftování je důležité aby vypadal tak reálně, jak je to možné. A opravdu tak vypadá, protože byl vyroben s Shadery 3.0. Uvidíme, jak to bude vypadat se staršími grafickými kartami na PC - nexten konzole to zvládají velice dobře. Systémové požadavky pro PC budou určitě vyšší než pro Carbon nebo kteroukoli hru předtím, ale o tom se dozvíme více později.