Možnosti tuningu
>> Jakub Fajtejsek - 14.10.2007

Sekce tuning byla neaktuální ještě z dob před vydáním dílu Prostreet a tak byla na čase aktualizace,protože teď tu máme tuning vyzkoušený v praxi.
 
Takže si kupte auto,nasedněte do něj,zaparkujte v garáži a jde se na věc!
 
Mně jako objekt pro úpravy posloužila Toyota Supra.Je to pěkné a i technicky dobré auto a je jako stvořené pro větší úpravy,ale je to můj názor,vy si vyberte klidně úplně jinou káru :)
Takže jak zhruba v tuningu postupovat?Čtěte dál a dozvíte se víc.
 
Výběr auta
Když zavítáme do obchodu,je pro nás zajisté velice pozitivní škála (s dodatky asi 79) aut od světoznámých výrobců jako Ford,Honda,Toyota,ale i Pagani.Ale teď už jdeme vybírat....
Auto by mělo být designově přitažlivé,technicky co nejvyspělejší,ale zároveň cenově dostupné,nezapomeňte,že do auta nějakých + - 200 000,- $ investujete.Všechny požadavky podle mě splňuje již zmiňovaná Supra:
 
1.Performance 
 
Nejdůležitější úpravou je performance.Jet technikou nadopovaným autem bez spojleru a bodykitu ještě jde,ale naopak?Těžko,odsouzeno k nezdaru,proto se vrhněme na upravování.
V hlavním menu máte dvě možnosti: Pro pohodlnější je tu nabídka rychlý tuning,kde jsou předdefinované balíčky pro úpravy techniky,nebo vlastní tuning,kde si každý komponent 

nainstalujete sami a vyberete si nejoblíbenější značku.Výběr komponentů je stejný,jako v předchozích dílech,prostě vyberete díl,který chcete nainstalovat,dáte balíček stupně 1,2 nebo 3 a dáte nainstalovat,ale tady si narozdíl od předchozích dílů rovnou vyberete značku dílu.

Tak,auto upravíme v sekci ladit-zde je vše od výšky podvozku po délku převodových stupňů- a jedme na design.

TIP:Pokud děláte auto na drag nebo drift,kupujte pouze jednu lahev nitra protože víc jich nevyužijete a je to levnější.

 Auto si upravíme k obrazu svému v sekci ladit (vše od výšky podvozku po délku převodových stupňů) a vrhneme se na design.
 
2.Karoserie 
 
A jdeme si hrát,zde máme také nemalé možnosti tuningu,pojďme je prozkoumat z blízka,ale pozor! Novinkou od minulých dílů je,že tady nemůžete udělat to,že na auto naplácáte tuny laminátu a jedete stále stejně. Bodykity,kapotu i spojlery musíte rozšiřovat z rozmyslem,ovlivní totiž vaši aerodynamiku,přítlak a rychlost,což je podle mě vítaná změna.

Takže začneme.První si vybereme kola.Ale co to?Hra se nás ptá,jestli přední,zadní,nebo všechny! Super!.Já tedy zvolil všechna.Ladit taky můžete hodně od velikosti disku po velikost celého kola.

Další položkou je bodykit.Tady se EA moc nepředvedli.Když počítám i upravení továrního body,máme na výběr 4 bodykity,což je opravdu narozdíl od Carbonů málo.Ale samozřejmě si je můžete libovolně přenastavit jako v Carbonech,ale přední nárazník ovlivní aerodynamiku.

TIP:Všechny bodykity kromě posledního za 15 000,- vám přidají na aerodynamice stejně a to včetně továrního.Takže pokud nechcete zbytečně utrácet,nebo si koupit poslední nejdražší bodykit,stačí vám upravený tovární.

Dále je na řadě spojler.Tady je výběr bohatší a i spojler vám ovlivní přítlak a rychlost auta a samozřejmě i zde je možná transformace.

Poté tu máme kapotu.Bohužel,moc druhů tu nenajdete,ale alespoň si můžete vybrat mezi obyčejnou a karbonovou.Samozřejmě i kapota ovlivní aerodynamiku.

Větrací otvory na střeše já osobně zavrhuji.Nevypadá to pěkně a aerodynamiku to skoro neovlivní,takže já je na auto zásadně nepřidávám.

Výfukové koncovky vypadají pěkně a je jich poměrně hodně na výběr,ale je to jen vzhledová záležitost,steně jako sedačky.

Rám i když to nevypadá vám taky technicky pomůže.Zpevní vaše auto,takže ho hned nezničíte a navíc pak váš stroj vypadá víc závodně.
No,autosculpt je dosti slabý,ale EA to hodně vynahradili v grafice,tak ji prozkoumáme zblízka. 
 
 
 
Takhle by mělo auto vypadat před nalakováním:
  
 
3.Visual
 
Co by to bylo za závoďák,kdyby neměl pořádné pomalování? Proto jděte do sekce vzhled-designy (asi tak to tam je :P) a jdeme si hrát:
 U laku máme velké možnosti.Můžete nalakovat nejen celou karoserii,ale i její části: kapotu,křídlo ,nárazníky a postranní prahy.Dále samozřejmě nechybí tónování oken,kde si můžete barvu zvolit úplně sami a lakování kol.I zde si můžete vybrat barvu předních,zadních nebo všech kol.

  

 
Takže lak:
Napřed lak karoserie: 

 
Potom ostatní části laku:
  
 
Tak,auto máme nalakované a teď další zábavná část: vinyly
 
Zde může každý převést v praxi svou kreativitu,protože s vinyly jde dělat spousty věcí,zde jako příklad uvádím instalaci jednoho vinylu:
 
1. vybereme druh vinylu,design vinylu a umístění vinylu na autě.
 2. vybereme barvu.
 3. vinyl tvarem,velikostí,zkosením a úhlem přizpůsobíme naší fantazii:
Taak vinyl máme hotový.Takhle můžete nainstalovat dalších 20 vinylů nepřeberných tvarů,předmětů nebo i postav či zvířat.
 
 Potisky:
Samozřejmě každý správný závoďák má na sobě nalepeny nějaká loga světových tuningových firem,číslo nebo aspoň značku auta (nebo kombinace všeho :))
 
Zde není ani potřeba obrázek,protože instalace potisků je stejná jako instalace vinylů a i zde máte nepřeberné množství značek a čísel.
 

HOTOVO!
 
 Výsledek můžete vidět na následujících obrázcích.
 
Předtím:
 
Potom:

 
TIP:Dostali jste nějaké auto jiného týmu?Chcete si ho nechat,ale má špatné pomalování?Upravit nejde,co s tím?Dejte vytvořit nový projekt a ejhle.Všechny součástky nainstalované na původním autě kromě křídla a sedaček máte zadarmo.
 Pokud si myslíte,že jste (doufám) podle mého návodu udělali fakt super káru a myslíte,že by stála za zveřejnění,pak ji pomocí stisku klávesy "F12" vyfoťte a pošlete ji na mail v kontaktech.
 
Ale pozor,pozorně čtěte pravidla!: 
 
1. Pokud chcete ukázat vaše auto z více stran,dělejte z nich jeden obrázek. (chcete-li vědět jak na to,pište do Návštěvní knihy)
2.Do předmětu VŽDY pište název auta,vaši přezdívku a modul,do kterého auto je.
3.Obrázky posílejte pouze ve formátu .JPG
Pokud některé pravidlo nesplníte,vaše auto s nejvyšší pravděpodobností nezařadíme.