Překlad z IGN: Hands-on
>> David Hořínek - 24.07.2007

Zde vám přináším můj vlastní překlad článku z IGN, který naleznete originální zde.
 
V tomto nejnovějším díle se EA snaží vyrovnat poměr mezi úpravami vozů, kulturou ulic a realistickou závodní hrou. Producent John Doyle řekl IGN, že posledních pár let se v NFS sérii soustědili spíše na úpravy aut, než na samotné závodění. Ale to se změní s Johnyho slibem, že ProStreet nabídne nejrealističtější závodní požitek v celé NFS sérii.
 
 
"Je to velice obtížné, dělat každý rok nové Need for Speed", řekl Doyle. " Myslím tím, že neděláme sportovní titul, takže to není jen o přidávání hráčů a nebo změnách v lize. Prošli jsme spoustu návrhů, než jsme se rozhodli o finální hře, a musíme se ujistit, že se vším, čím příjdeme bude inovativní. Pro ProStreet jsme měli 5 nebo 6 rozdílných konceptů. Ale rozhodli jsme se pro to, že chceme aby nová hra byla realistická, tak to cítili hráči.
 
 
První věc,jak toho dosáhnout, byla přidat kouř ."Chtěli jsme, aby lidé cítili, že si udržují kontakt se silnicí a mysleli jsme si, že to můžeme udělat tak, že přidáme kouř od kol," vysvětluje Doyle. "Na kouři bylo uděláno spoutu práce, a myslím, že je z 90% hotový. Navíc, také to přidává na vizuálním dojmu. Například, když driftujete za nějakým protivníkem, kouř má negativní dopad na vás, protože nevidíte, kam jedete. Může to být použito pro "zastrašení" nebo zmatení protivníků na startovní čáře.
 
 
Další velký posun v ProStreet je odstup od ilegálních závodů na speciálně organizované, legální závody. Závody jou vizuálně velkolepé se spoustou balónů, křižujících oblohu, muzikou, která hraje nejnovější hity, se spoustou vřískajících a nadšených diváků a s náhernými auty, která můžou všichni vidět. Je zde vidět obrovský rozdíl mezi staršími, undergroundovými díly a vypadá to fantasticky.
 
 
Další věc, které se dočkáte jsou závodní víkendy, které tvoří důležitou náplň single-playeru. Místo náhodného ježdění po měste a vyzývání ostatních závodníků vás ProStreet vezme okolo celého světa. V závodech budete hrát 4 různé kategorie - grip, drift, speed challenge a drag, aby jste porazili vaše protivníky a staly se králem silnic. Bude se závodit v Evropě, Americe a Japonsku. Chtěli jsme hru dát do globálnější měřítka a přidali jsme lokace z celého světa. Lokace, které jsou ikonami a rozpoznatelné ze závodní scény," vysvětluje Doyle.
 
 
Měli jsme šanci vyzkoušet dva závody ze závodního víkendu. Jeden nám ukázal rozlehlé pouštní oblasti, které nás vyzývali k projíždění kontrolních bodů v nejvyšších možných rychlostech, zatímco ten druhý byl více usedlejší závod na japonském okruhu. Bohužel, i když obě lokace vypadali úžasně s obrovským množtvím detailů v i mimo trať, ovládání aut potřebuje ještě dost času a pozornosti. Ale to se dalo očekávat, vzhledem k tomu, že to byla pre-alfa verze. Ale vztah mezi herním ovládáním a fyzikou už začíná fungovat.
 

Tentokrát bylo ovládání dost "potrhlé". Sebemenší zatáčky nás posílaly na onen svět, a došlo to tak daleko, že jsme na tokyjském okruhu museli jet krokem. Ale Doyle tvrdí, že tyto problémy budou vyřešeny v následujících týdnech. Vývojáři doufají v zahrnutí různých asistentů, kteří dovolí aby PS byla hrou zvedni a hraj a nebo reálnější simulací. 
 

Nemůžeme hru v tomto stádiu soudit podle ovládání aut, protože poškození vypadá dost dobře. "Nejvíce požadovanou novinkou od fanoušků byla realistická poškození, takže to je něco, co jsme určitě do hry chtěli zahrnout. Poškození pro nás bylo opravdovou výzvou, protože jsou dvě cesty. Jedna lehčí a druhá těžší.A museli jsme vybrat tu těžší. Pokud bychom šli tou první, museli bysme každý díl udělat v poškozené variantě, to ale dost dobře nejde, protože hráči mají velké možnosti upravování aut. Takže jsme vytvořili engine poškození, který počítá a funguje v reálném čase dle toho, jak se do dílu narazí a jak silně. Byl to extrémně těžký úkol, protože jsme museli všechny naše auta vymodelovat od základů."
 

Další věc, která byla v ProStreet vylepšena, je upravování a tuning aut. Velkou změnou je to, že už nejde o to, udělat auto co nejhezčí, protože úpravy ovlivňují i výkon auta. Znamená to, že když přidáte nový spoiler, auto bude lépe držet na silnici. Pokud přidáte nový chladič, bude těžší zlikvidovat motor přehřátím. Ve hře je 10 000 částí celkově v 42 slotech. A budete moci se podívat na aerodynamický tunel, abyste poznali, jestli jsou změny k lepšímu, či naopak. Každý tuning, který vytvoříte, se uloží jako blueprint (rozumějte šablonu - pozn. Dave), který může být sdílen online, takže přátelé budou moci udělat stejné auto, jako máte vy. Jak Doyle říká: "Pokud milujete úpravy, opravdu si zamilujete ProStreet. Myslím, že jsme zašli dál, než kterákoli konzolová hra."
 

Na konec našeho rozhovoru jsme se zeptali Doyla, jestli budou moci být motorky přidány, jako Bizarre Creations to dělá s Project Gotham Racing 4. "Těch pár posledních let, jsme hledali možnost přidání motorek, ale vždy jsme rozhodli proti," vysvětluje. "Problém je v tom, že NFS hry směřují k rychlosti a nechceme vidět zraněné řidiče. Když by tam byl motorkář, bylo by těžké zamezit mu zranění, při přeletu přes řidítku. Nechceme vidět jeho polámané tělo ležíčí na silnici, nebo něco podobného. Taky by to vyžadovalo novou "dávku" fyziky. Jsem zvědavý, jak si kluci od Gotham Racing poradí, protože to může být celkem krvavý experiment.